nu när jag äntligen fått allas bilder och presentationer så kan Veckans Fråga börja på allvar. Så här under har ni de tre bloggare som för tillfället är med (deras bloggar hittas om ni trycker på personens bild):

dankku2.jpg

Dankku är en lustig figur. Han har aldrig riktigt lyckats klura ut vad livet egentligen går ut på, och vad det har för mening. Men eftersom han är så förbannat nyfiken av sig tar han reda på det mesta som han inte har svar på… med mer eller mindre framgång. Annars så är Dankku en film- och musiktokig individ, han studerar film om dagarna, och springer ibland på Helsingfors gator om kvällarna. Öl, kaffe, humor och gott sällskap är andra saker som han lever länge på.

hanna2.jpg

Beskrivningar ska ju innehålla basfakta så: Hanna, 19 år, bosatt i Stockholm, pluggar kulturvetarlinjen på SU. Nu till det spännande… Jag köper ohälsosamt många väskor, gillar att kolla på Amélie från Montmartre om och om igen och har aldrig varit så lycklig som jag var under en vecka i Paris. När jag kollar på killar så är håret och skor viktigast och drömkillen skulle mycket väl kunna beskrivas med två ord; Seth Cohen. Ut över det är jag fanatisk Harry Potter-nörd till den grad att jag inte läser Harry Potter utan att jag lever Harry Potter. Jag podcastar och är också med och arrangerar Erised 08 i sommar. Att skriva är min största passion och jag skulle hellre sluta andas än att sluta skriva.

 hannah.jpg

”Jag är en minderårig språksnobb som slösar min ungdom på att dricka te och läsa böcker. Därtill är jag proper, pretentiös, seriös (… ibland), romantisk, anglofil, tankspridd, konstintresserad, musikberoende, faghag, Amélie-frälst och fruktansvärt egocentrisk.”