Presentationerna av de tre bloggarna.

Veckans Fråga:
Varför ställs brunetter och blondiner emot varann, tar det någonsin slut?
Frågan ställdes av diZi

Hannah:
Egentligen upplever jag inte riktigt att det finns någon beef mellan blondiner och brunetter. Å andra sidan är väl de flesta jag umgås med lite mer sofistikerade än att de hänger upp sig på hår- eller hudfärg, så det kan lika gärna ha att göra med mitt perspektiv.

Dankku:
Därför att människor är dumma varelser som inte fattar att IQ, EQ eller nån annan Q inte har nåt som helst med hårfärg att göra. Och nej, det kommer inte att ta slut.

Hanna:
Därför att vi har vårat störda behov att att kategorisera människor. Hårfärger syns tydligt och så går vi efter det, helt enkelt. Och mellan grupper finns alltid vissa motsättning, jag skulle kunna börja snacka om Bourdieus teorier om fält och grejer, men det skulle nog inte bli så roligt. Det blir såhär för att vi gör det så, helt enkelt. Om det tar slut hittar vi något annat att ställa mot varandra.

Vad är detta?
Veckans Fråga går ut på att jag skickar en fråga åt tre bloggare, som jag frågat om de vill vara med, varje vecka. Varje vecka svarar de på frågan.

Har du en jättebra fråga som du vill att dessa tre bloggare skall svara på?
Ni, mina kära läsare, får även skicka frågor åt dessa bloggare. Om ni vill göra det så skickar ni frågan i ett e-mejl åt mig till adressen emmelemzi@gmail.com.
Som ämne skriver ni Veckans Fråga eller någonting liknande eftersom annars kommer jag att ta det som spam.

Även du kan svara på Veckans Fråga!

Ni får allihopa dessutom mer än gärna ge er åsikt om Veckans ämne i Veckans Fråga. Skriv en kommentar och berätta!